Milyen idős a gyermeked?

A hatodik hónap negyedik hetének eseményei

A baba fejlődése:

Gyermeked látása és hallása most már majdnem olyan fejlett, mint a tied. Kommunikációs készségei gyorsan fejlődnek, mint ahogy azt te is észreveheted hangsoraiból, gurgulázó hangjaiból, és operaénekeseket megszégyenítő oktáv váltásaiból. Aktuális hangulatát, a körülötte zajló eseményekről alkotott „véleményét” már hangokkal is ki tudja fejezni – így hangjából már kicsendül, ha boldog, ha mohón vár valamit, vagy ha valami megelégedettséggel tölti el.

Ebben a korban a babák fele már egy szótagot serényen ismételgetve – például „ba”, „ma”, „ga” stb.  – gagyarászik. Sőt, néhányan akár egy vagy két további szótagot is hozzáraknak gügyörészésükhöz, meglehetősen komplex hangsorokat „gyártva”.

Gügyögj vissza élénken „társalgó” gyermekednek, például úgy, hogy „Igen, a liba azt mondja, gágá.”. Ha pedig nem tudod kihallani, milyen hangsort ismétel a kicsi, ujjongva beszélgess vele, hogy „Igen, az ott egy kocsi. Ugye milyen szép piros?”. Gyermeked hihetetlen örömmel fogja nyugtázni, hogy „beszélgetsz” vele.

Az anyáról:

Alváshiány

Nehéz nap közben állni a sarat, mikor állandósul az alváshiányos állapot. Gyermektelen barátaidnak és kollégáidnak fogalmuk se lehet róla, mit is élsz át ebben az időszakban. Egy három lábon álló módszerre van szükséged, hogy át tudd vészelni ezt az időszakot:

1.    Több alvás a babának. Ebben a korban a babák többsége már átalussza az éjszakát (5-6 órát folyamatosan). Ám ha a te gyermeked nem tartozik közéjük sincs minden veszve, már számtalan baba-altató módszer létezik, melyekből biztos akad majd olyan, ami nálatok is beválik.

2.    Aludj többet. Próbálj ki néhányat a következő tippek közül:

  • szundíts egyet nap közben, mikor a baba alszik (vagy ha dolgozol a munkahelyi szünetben).

  • egyszerűsítsd napi teendőidet, hogy legyen időd egy kis pihenésre

  • korán feküdj le aludni, párod is le tudja fektetni a kicsit

  • próbálj meg minden nap ugyanabban az időben aludni


3.    Minőségi, pihentető alvás. Néhány ötlet, hogy a legtöbbet hozhasd ki a rövidke durmolásból:

  • amennyiben gondjaid vannak az elalvással, kérdezd meg orvosod, milyen gyógyteákat, recept nélkül is kapható altatókat javasol. Néha pont ez az aprócska segítség kell hozzá, hogy végre aludj egy jót, és ismét helyre rázódjon benned a vekker.

  • legyen a hálód alvás-barát. A munkát és a mindennapi gondokat ne vidd be a hálóba. A matracod legyen kényelmes – ha már 8-10 éves, lehet ideje egy újabbra, keményebbre cserélni. A szoba világítását, hőmérsékletét, és zajait igazítsd az ízlésedhez. Általánosságban elmondható, hogy a sötétebb, hűvösebb, csendesebb helyiségek a legmegfelelőbbek az alváshoz.

  • lazíts lefekvés előtt, hogy gyorsabban el tudj aludni, és nyugodtabb legyen az álmod. Ennek érdekében ihatsz egy pohár langyos tejet, jógázhatsz, végezhetsz nyújtógyakorlatokat, progresszív izomlazítást, vagy végy pár mély lélegzetet, egy kellemes fürdőt, esetleg masszíroztasd meg magad.

  • mindemellett egyél tápláló ételeket és könnyű ropogtatnivalókat, délután már ne fogyassz semmi koffeintartalmút, és rendszeresen mozogj. Ha lehetőséged van rá, a nehéz munkákat délelőtt végezd el, hogy a nap további részében már le tudj ereszteni.
Hozzászólások
9db hozzászólás
cache