Milyen idős a gyermeked?

A hetedik hónap első hetének eseményei

A baba fejlődése:

Ahogy egyre aktívabbá válik, gyermeked úgy fogja egyre jobban értékelni a kényelmes ruhákat. Puha anyagból készült darabokat keress, melyek nem dörzsölik ki a pici finom bőrét mozgás közben. A bő, nyúlós és légáteresztő ruhákban az energikus csöppség kényelmesen fog tudni csúszni-mászni.

Ne adj rá durva, karcolós varrásokkal rendelkező ruhákat; kerüld a hosszú megkötővel, gombokkal, bokrétákkal rendelkező darabokat (lenyelés veszély); egyáltalán semmi olyat ne adj rá, ami korlátozza az alvásban, mozgásban, vagy játékban.

Az anyáról:

A helyes táplálkozás

Nem cifrázzuk, a kisbaba gondozása kimerítő feladat. A nehéz ételektől elálmosodhatsz, ezért aztán könnyű főételeket és rágcsálnivalókat válassz. Íme, néhány hasznos tanács:

  • Ne hagyd ki a reggelit. Igaz, csábító, hogy a nagy reggeli rohanásban kihagyd az étkezést, de a szervezetednek szüksége van rá, hogy feltöltődjön az éjszaka után – különösen, ha javarészt talpon töltötted. Például a tojásból származó fehérje és a lassan égő, vasban gazdag szénhidrátok, mint a zabliszt dióval vagy mazsolával, elég energiával töltenek fel, hogy átvészeld a délelőttöt.

  • Mászd meg az étkezési piramist. Legyen a célod, hogy a kisgyermekes anyáknak javasolt napi 2,5 csésze zöldséget, illetve 1,5-2 csésze gyümölcsöt maradéktalanul elfogyasztod. A hűtőben mindig legyen felszeletelt, nyers zöldség, ha netán megéhezel. Amit csak tudsz, mindent zöldséggel fogyassz. A gyümölcs lehet szárított, fagyasztott, vagy konzerv – mindegyik egészséges. Édességként fogyassz friss vagy fagyasztott gyümölcsöt, gyümölcslevet, és joghurtot.

  • Nasizz egészségesen. A nasik, mint a chips, a cukorkák, és a csokik hirtelen nagy energialöketet adnak, ám hatásuk gyorsan elmúlik, és még nyúzottabbnak fogod magad érezni, mint mielőtt megetted őket. Helyettük majszolgass inkább táplálóbb, energiabombákat, mint a mandula, a mogyoró, vagy a joghurt. Vásárolhatsz kész mixet is, de te is elkészítheted a saját nasi keveréked aszalt gyümölcsből, mazsolából, napraforgóból, tökmagból, dióból, kókuszdiós sziromból, esetleg minimális csokoládé hozzávegyítésével.

  • A szénhidrátot se mellőzd. Habár a szénhidrátoknak az utóbbi években rossz hírét keltették, kiváló energiaforrások és igenis szükségesek egészségünk megőrzéséhez. Fogyaszd őket kis adagokban, a jó szénhidrátokat választva, mint amilyenek például a teljes kiőrlésű lisztből készült termékek is.

  • Igyál sokat. Ne feledd, sok vizet kell innod, nehogy kiszáradj. A gyümölcslevek, a szóda, a kávé és az enregiaitalok nem túl jó választások, ezért ügyelj cukortartalmukra és azt is vedd számításba, hogy a koffein szárít.
Cimkék: táplálkozás
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache