Milyen idős a gyermeked?

A kilencedik hónap negyedik hetének eseményei

A baba fejlődése:

Ha gyermeked végre feláll és elkezd cirkálni, el fogsz gondolkozni, hogy vajon aktuális-e már igazi cipőket venni neki. A legtöbb orvos és fejlődési szakértő úgy véli, nem, hacsak a gyermek nem járkál rendszeresen kinn. Normális, ha gyermeked eleinte ó-alakú, görbített lábakkal lépeget, esetleg kifele fordított lábfejjel, melyek meglehetősen laposnak tűnnek. A mezítláb mászkálás erősíti a boltíveket és a láb izmait, és az egyensúlyát is könnyebben megtartja, ha érzi, mi van a talpa alatt.

Az anyáról:

Mozogj

  • A mozgás távolról se merít le, sőt, energiával tölt fel. A titok, hogy olyan mozgásformát válassz, melyet be tudsz illeszteni a mindennapjaidba.

  • Menj ki. Sétálj, kocogj, vagy túrázz a babával, egy sport babakocsi vagy terpekerekes babakocsi segítségével. Míg te átmozgatod magad, addig gyermekedet rengeteg, a fejlődését elősegítő inger éri.

  • Eddzetek együtt a babával. Ma már számos baba-mama torna közül válogathatsz a konditermekben, jóga stúdiókban és sok helyen biztosított a felügyelet is, míg te tornázol.

  • Otthoni tornaterem. Vegyél otthoni torna eszközöket, vagy torna DVD-ket, melyekkel fitten tarthatod magad, míg gyermeked alszik, vagy elmerülten foglalkozik valami mással.

  • Táncolj a babával. Pörögjetek-forogjatok végig a szobán – gyermeked élvezni fogja a zenét és a mozgást.

  • Ne rövidíts. Úticélodtól messzebb parkolj, hogy gyalogolhass. A lift helyett használd a lépcsőt. Értelmetlennek tűnhet, mikor alig tudsz időt szorítani egy kis edzésre, de jó gyakorlat.
Cimkék: egészség, sport
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache