Milyen idős a gyermeked?

A nyolcadik hónap második hetének eseményei

A baba fejlődése:

Ekkora már valószínűleg számtalanszor elmondtad a babádnak, hogy a telefon nem játék, a csörgő nem arra való, hogy dobáljuk, és a nővére haja se azért olyan szép hosszú, hogy megcibálhassuk. Cseperedésének ebben a szakaszában gyermeked tesztelni kezdi, meddig mehet el nálad, méghozzá úgy hogy fittyet hány regulázásodra. Nem, mostanra már elég nagyra cseperedett magzatod nem engedetlen és nem is botrányosan makacs – csupán kíváncsi.

Ne feledd, képtelen néhány másodpercnél tovább emlékezni rá, mit is mondtál neki! A legjobb, amit tehetsz, hogy egyszerűen azt mondod neki „Nem!” és leállítod a nemkívánatos cselekvést.

Az anyáról:

Törődj magaddal

  • 24 órában éjjel-nappal gondoskodni egy icipici emberkéről, és esetleg még dolgozni is mellette nagyon-nagyon megerőltető. Emlékeztetőül, hogyan találd meg azt a bizonyos arany középutat:

  • Óvd az egészséged. Ne hanyagold az evést – még akkor se, ha le akarod adni a terhesség során felszedett kilókat. Tartózkodj a koffeintől és az alkoholtól: serkentő és nyugtató hatásuk átmeneti, ha elmúlik, csak még rosszabbul fogod érezni magad. Mozogj rendszeresen, még akkor is, ha ez mindössze abban merül ki, hogy végcélodtól távolabb parkolsz és így gyalogolnod kell. Aludj sokat, ha lehetőséged van rá, szundikálj nap közben. Gyakran moss kezet, és ne érj a szemedhez, nehogy elkapd a náthát. Főleg akkor tégy így, ha gyermeked sok időt tölt más gyerekek társaságában.

  • Menj ki a szabadba. Élvezd a friss levegőt sétálás vagy kertészkedés közben. Használd ki, hogy gyermeked még kicsi és vinned kell, még nem utolérhetetlen totyogóbajnok. Babád nélkül is menj ki a szabadba: kirándulj barátaiddal, pároddal, hogy végre igazi felnőttként is beszélgethess, és hogy végre legyen egy programod, ami kizökkent a mindennapok egyhangúságából.

  • Kényeztesd magad. Menj el egy masszázsra, kozmetikushoz, manikűröztetni, vagy ajándékozd meg magad bármivel, ami jól esik. Egy hosszú, kellemes fürdő is csodákra képes.

  • Lazíts. Jógázz, végezz streching gyakorlatokat, lélegezz mélyen, vagy sajátíts el bármilyen egyéb relaxációs technikát.
Cimkék: egészség
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache