Milyen idős a gyermeked?

Az ötödik hónap első hetének eseményei

A baba fejlődése:

A kutatók úgy vélik, hogy ennyi idős korában a gyermek már felismeri anyanyelve hangjait. Mire hat hónapos lesz, egy részüket már produkálni is képes, és ennek köszönhetően meghallod azt, amiről már oly régóta álmodoztál: a „mama”, „papa” szavakat. Habár a szakértők szerint a kicsik ezeket a hangsorokat még nem kötik hozzád, ez cseppet se csökkenti a boldogságod.

Az általa kiadott hangokat utánozva bátoríthatod kisbabád, hogy még többet „beszéljen”. Mondd neki például, hogy „ba”, meglátod lelkesen utánozni fog.

Mindig reagálj, amikor gyermeked hangokat ad ki és beszélni próbál, mert így hamar meg fogja tanulni, mennyire fontos a nyelv, valamint könnyebben megérti majd az ok-okozati összefüggéseket is. Emellett így az önbizalmát is növeled: elkezdi kapizsgálni, hogy igenis fontos, ami elhagyja a száját.

Az anyáról:

Vissza az edzőterembe

Ismét elkezdhetsz sportolni, hacsak orvosod nem tilt el tőle valamilyen oknál fogva. Mivel ízületeid és ínszalagjaid még mindig lazák lehetnek a terhesség után, eleinte inkább kímélő tornát válassz.

Nem baj, ha még szoptatsz – a torna nem fogja befolyásolni tejed mennyiségét és minőségét. A saját jó közérzeted érdekében azonban ajánlatos edzés előtt megetetni a babát, vagy lefejni a tejed és olyan melltartót venni, ami erősen tartja kebleidet, főleg ha mondjuk erőteljesebb mozgásra, mondjuk kocogásra készülsz.

A babával közösen is lehet mozogni. Rakd bele a babakocsiba és menjetek hosszabb sétára. Ha otthon tornázol, csináld úgy, hogy ő is lássa. Ha edzőterembe vágysz, keress egy olyat, ahol biztosított a gyermekfelügyelet, így nem jelenthet problémát, hogy ki vigyáz a babára, míg te csinosodsz.

Megoldás lehet az is, ha akkor tornázol, mikor a pici alszik, csak berakod kedvenc aerobick DVD-d a lejátszóba, és már formálhatod is az alakod. Ha valahova kocsival mész, parkolj kicsit messzebb, hogy sétálhass. Esetleg mindig ugyanabban az időben menj edzeni, ha így könnyebben megoldható a gyerekfelügyelet, és úgy érzed, így kevésbé leszel hajlamos „ellógni” a tornát.

Azonban ne légy túl kemény magadhoz. Alakod visszanyerése időigényes procedúra. Ha túl sokat foglakozol azzal, hogy miért nem formásodsz gyorsabban, akkor a mozgás minden előnyét, köztük stressz csökkentő hatását is aláaknázod. Tested fantasztikus munkát végzett a terhesség alatt – bízz meg benne most is!
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache