Milyen idős a gyermeked?
[ 8 3/4 éves ]
2009-07-09
0 komment

Erő, izom – Néhány gondolat a testmozgásról

Mostanában egyre több masináról, eszközről hallani, amiknek a segítségével formában tartjuk a gyerekeket. Vitathatatlan, az egyre növekvő elhízási ráták láttán az ember elkezdi törni a fejét, hogyan vegye rá a mozgásra gyermekét. Nézzük, mit kell tenni egy nyolcéves gyermek egészséges fizikumáért:


  • Minél többet mozog, annál boldogabb (és egészségesebb). A gyerekgyógyászok szerint a csemetéknek naponta legalább egy óra mozgásra van szükségük a mérsékelt tempójútól az intenzívebbig. Ez alatt nem a testnevelésóra értendő. Az irányelvek kihangsúlyozzák, hogy ez alatt a gyermekek napi természetes, teendőik, és játék alatti mozgását kell érteni. A cél tehát, hogy mozgásban tartsuk őket. Az ugróiskola, a fogócskázás, a görkorizás, biciklizés, sétálás kiválóan kielégítik a gyerekek mozgásigényét.



  • Tedd változatossá! A számítógépes tornagyakorlatok szuper kiegészítő mozgásformák, ám nem helyettesítik a valódi mozgást. A legjobbak az aerobic, és az izomnövelő és csonterősítő gyakorlatok kombinációja. A legjobb, ha ez a hármas kombináció szabad játék és egyéb tevékenységek során valósul meg. Emellett a kutatások azt is igazolták, hogy a játék a fizikai erőnlét mellett a szociális és kognitív képességeket is hatékonyan fejleszti.

  • Legyen életkornak megfelelő! Az edzőtermek is elfogadhatók, amennyiben gyermekekre szabott felszerelésekkel is rendelkeznek, ugyanis a lurkóknak nem ajánlatos a felnőtt felszerelés. Továbbá, soha semmilyen kondi gépet nem szabad felnőtt felügyelet nélkül használniuk!

  • Tedd szórakoztatóvá! Ugye nem akarod, hogy gyermeked már ilyen fiatalon irtózni kezdjen a konditermektől, edzésektől? Nála még nem a kalóriaégetés a legfontosabb szempont, hanem az, hogy mozgás közben jól érezze magát. Ha a gyermek anélkül szokik rá az aktív életformára, hogy szinte észrevenné, valószínűleg egész életében meg is marad a mozgás iránti igénye.


  • Ne feledd, a mozgásnak nem szabad plusz tevékenységként szerepelni gyermeked napirendjében! Szőjétek bele a hétköznapjaitokba. Ilyen mozgásformák: séta a suliba, futkározás a szünetekben, vagy tesi órán, játék a haverokkal, kergetőzés a kutyával, vagy segíteni otthon beágyazni, vagy összegereblyézni a leveleket.
Képek forrása: flickr.com
Cimkék: életmód, nevelés, sport
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache