Milyen idős a gyermeked?
[ Terhesség kezdete - 41 hetes terhes ]
2009-10-16
0 komment

Gyereket szeretnél? Étkezz egészségesen!

Amit eszünk, az jelentős hatást gyakorol mind a fogantatásra, mind a terhességre. Kutatások szerint a megfelelő táplálkozás 75%-kal növeli a sikeres fogamzás esélyét. Tippjeinkkel felkészítheted szervezeted az egészséges terhességre.


Kisebb a megtermékenyülés esélye, és a terhesség alatt is komplikációk adódhatnak, ha az ideális testsúlyod alatt vagy fölött vagy. Azonban jobb, ha nem a gyors fogyókúrákban keresed a megoldást, ugyanis ezektől felborul a hormonháztartás, csökken a termékenység, kevesebb tápanyag és vitamin jut a szervezetbe, ez pedig befolyásolja a baba egészségét és káros méreganyagok felszabadulásához vezet. A legbiztonságosabb, ha hetente egy kilót fogysz.

Néhány tanács, ami segíthet a biztonságos fogyásban:

Tarts 3 fő- és 2 kisebb étkezést a nap folyamán, és gondoskodj róla, hogy minden alkalommal elegendő fehérjét fogyassz, mivel ez segíti megtartani a vércukorszint egyensúlyát, és megakadályozza, hogy a cukor felesleges zsírrá alakuljon.


Fogyassz teljes kiőrlésű kenyeret és barna rizst.

A napi 5 zöldség és 3 gyümölcs rosttartalma biztosítja, hogy kitisztuljon a tested, az antioxidánsok pedig megvédik a génjeidet.

Ha a zsírt omega-3 formájában viszed be a szervezetedbe, az nem csak segít a fogyásban, hanem a baba agyának és idegrendszerének felépítéséhez is szükséges – és segít megelőzni a terhességi csíkokat! Az omega-3-at a kis méretű olajos halakban és a magvakban (és az ezekből készült olajokban) találod meg.

Mozogj okosan! Vannak olyan speciális gyakorlatok, melyek növelik a medence véráramlását, ami elősegítheti a termékenységet.

Egyes élelmiszereket ajánlatos kerülni a tervezett fogantatás előtti három hónapban:

Alkohol: károsíthatja a baba fejlődő szerveit és idegrendszerét, valamint magzati alkoholszindrómához és magzati alkoholspektrum-zavarokhoz vezethet. Ezek olyan problémákat okozhat, mint az alacsony születési súly, fejlődési rendellenességek, tanulási- és viselkedési nehézségek. Emellett azt is érdemes figyelembe venni, hogy a rendszeresen alkoholt fogyasztó nőnek kevesebb esélye van a teherbe esésre.

Koffein: napi 2-3 csésze koffein-tartalmú ital már vetélést és halva születést okozhat.

Élelmiszerek, amelyeknél fennáll az ételmérgezés kockázata: az olyan baktériumfertőzések tünetei, mint például a Listeriáé, gyakran elkerülik a (leendő) kismamák figyelmét, hiszen enyhe lázzal, fejfájással, hányingerrel járnak együtt, ezeket pedig a várandósságnak tudják be. Sajnos a baba immunrendszere még éretlen, így a fertőzés a legrosszabb esetben vetéléshez, koraszüléshez vagy halva születéshez vezethet.

Amíg nem tudod, hogy biztosan terhes vagy-e, akkor is kerüld pár hétig (utána pedig nem ajánlatos fogyasztanod a szülésig) a következőket: nyers és nem kellőképpen hőkezelt tojás és tojásból készült termékek (házi készítésű majonéz, fagylalt és tejszínhab); pástétomok, pasztörizálatlan tej, penésszel érlelt és pasztörizálatlan sajtok, kagyló, nyers hal; nyers hús, mosatlan saláta.

A tartósított és feldolgozott élelmiszerek: gyakran mesterséges adalékanyagokat tartalmaznak, és még nem teljesen ismert, hogy különböző kombinációjuk milyen hatást gyakorolhat a szervezetre.

Arra várni, hogy megtudd, várandós vagy-e, meglehetősen stresszes. Teherbe esni azonban egy hosszú folyamat, amelyet csak akkor rövidíthetsz le, ha nyugodt vagy és egészségesen élsz. Remélhetőleg minél hamarabb sikerrel jársz.

Képek forrása: flickr.com

Hozzászólások
0db hozzászólás
cache