Milyen idős a gyermeked?
Magazinok > Háromkérdés >
[ 14 hetes terhes - 28 hetes terhes ]
2009-07-09
0 komment

Két kérdés a testmozgásról

Változtassak azon, amilyen mozgásformát eddig végeztem?

A legtöbb esetben, ha minden rendben van a terhes nő egészségével, és a terhesség is normálisan, komplikációk nélkül halad, akkor az általános tanács az, hogy folytassa azon gyakorlatokat, amelyeket az előző trimeszter során is csinált – persze némi módosítással, úgy, hogy ezeket a mozdulatokat a növekvő has is meg tudja "emészteni". Amit mindenféleképpen érdemes elkerülni, az a hirtelen, heves mozdulatok, háton fekvés – és persze egy ideig az ugrálást is célszerű szüneteltetni.

Mik azok a Kegel-gyakorlatok?

Annak érdekében, hogy elkerüljük a főleg idősebb korban fellépő vizelet visszatartási nehézségeket, meg kell erősítenünk a medence izmainkat. Ezek az izmok tartják a húgyhólyagot, a beleket és a méhet. Ennek érdekében rendszeresen kell elvégeznünk a Kegel-gyakorlatokat, amik egyszerű medenceerősítő gyakorlatok.

A Kegel-gyakorlatok elkezdése előtt meg kell találnunk azokat a megfelelő izmokat, amiket össze kell húzni, vagyis megerősíteni. Ezt a következőképpen tehetjük meg.

  • Először is üljünk le.
  • Húzzuk össze azokat az izmokat, amelyeket arra használunk, hogy megállítsuk a vizelést vagy székelést.
  • Tegyük a ujjunkat a hüvelybe amikor összeszorítjuk az izmokat. Ha szorítást érzünk az ujjaink körül, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a megfelelő izmokat használjuk.
Most hogy már tudjuk, melyik izmokat kell összeszorítani, elkezdhetjük a Kegel gyakorlatokat.
  • Álljunk, üljünk vagy feküdjünk le úgy, hogy a térdeinket kissé széttartjuk.
  • Szorítsuk össze a medence izmainkat (azokat, amelyeket előbb megtaláltunk), mintha próbálnánk visszatartani a vizeletet, vagy a szeleket.
  • Tartsuk ezt a szorítást körülbelül 5 másodpercig.
  • Ezután lazítsuk el az izmokat körülbelül 5 másodpercig.Minden egyes szorítást és lazítást egy ismétlési ciklusnak nevezünk.
  • Próbáljuk feldolgozni magunkat 4 vagy 5 tornázásra naponta, aminek mindegyike 10-15 ismétlési ciklusból ál.
A Kegel-gyakorlatok beépítése a napi életünkbe:

Először nagyon nehéznek tűnik majd megtalálni a megfelelő időt a gyakorlatok elvégzésére, de ez ne szomorítson el minket. Mint bármilyen új dologhoz, ehhez is hozzá kell szoknunk. Sok ember reggel és este végzi el őket. Miután ehhez hozzászoktunk, megpróbálhatunk hozzáadni napközbeni gyakorlatokat is. Tehetjük ezt, például miközben az asztalnál dolgozunk, vasalunk vagy TV-t nézünk, stb... Ezek a mini-gyakorlatok állhatnak a medence izmaink 10-szeres megfeszítéséből és lazításából.

Képek forrása: flickr.com

Hozzászólások
0db hozzászólás
cache