Milyen idős a gyermeked?
[ Terhesség kezdete - 41 hetes terhes ]
2010-05-05
0 komment

Lábgyakorlatok

Lábemeléses gyakorlatok

Fogjunk meg lazán egy széktámlát, de ne támaszkodjunk rá. Bal lábunkat enyhén hajlítsuk be, és ide helyezzük súlypontunkat. Fenekünket húzzuk be, csípőnket billentsük magasra, majd jobb lábunkat lendítsük oldalt felfelé olyan magasra, amennyire csak tudjuk, és így megtartva mozgassuk le-fel 2-5 cm-t. Csípőnk és testünk maradjon mozdulatlan, hátunkat tartsuk egyenesen. A láblendítést végezzük el 15-20-szor, majd végezzük el a gyakorlatot az ellenkező oldalon is.

A szériát 5-10-szer ismételjük.

Ugyanezt a gyakorlatot elvégezhetjük úgy is, hogy nem oldalra, hanem hátra lendítjük lábunkat, ameddig csak bírjuk.

Feküdjünk a jobb oldalunkra, fektessük a fejünket a kinyújtott jobb karunkra. Bal kezünkkel (tenyér a földön) támaszkodjunk mellkas magasságban a földön. Bal lábunkat emeljük minél magasabbra, esetleg tartva a magasságot mozgassuk le-föl 2-5 cm-t. Figyeljünk arra, hogy az egész test egyenes maradjon. Végezzük el a gyakorlatot az ellenkező oldalon is.

A vérkeringés javítására hatásos gyakorlat lehet, ha leülünk a földre, lábunkat kinyújtjuk, lábfejünkkel spiccelünk, majd visszafeszítünk. Ezt 20-50-szer is meg lehet ismételni.

Lehet a gyakorlatot nehezíteni azzal, hogy megemeljük kissé a lábunkat, majd bokakörzést végzünk. Ez így nagyon hatásos a visszerek ellen.


Egyéb

Üljünk le a földre, támaszkodjunk magunk mögött a kezünkre, és húzzuk fel a lábunkat, majd zárt térdünket lendítsük először jobbra, majd balra, minél lassabban. Próbáljuk térdünkkel minél jobban megközelíteni a földet. A hát maradjon egyenes, a csípő pedig mozdulatlan. Ismételjük a gyakorlatot tízszer.

A nyak lazítása érdekében célszerű elvégezni az alábbi egyszerű gyakorlatot:

Laza, enyhe terpeszállásban, laza térdekkel medencénket billentsük felfelé, farizmunkat feszítsük meg. Nézzünk el lassan a jobb vállunk felett, majd fordítsuk vissza a fejünket és nézzünk el bal vállunk felett. A gyakorlat annál hatásosabb és egészségesebb, minél lassabban végezzük.

Figyelem!

A gyakorlatokat soha ne végezzük bemelegítés nélkül, fájdalom, szédülés stb. esetén azonnal hagyjuk őket abba! Torna közben fogyasszunk sok folyadékot, és a kezelőorvosunkkal beszéljük meg, javasolja-e a gyakorlatok végzését!

- Bea -

Képek forrása: flickr.com

Hát- és csípőerősítő gyakorlatok»

Hozzászólások
0db hozzászólás
cache