|
Milyen idős a gyermeked?
2010-10-19
0 komment A D-vitamint nem „reklámozzák” annyira, mint például a C-t, holott megfelelő mennyiségű jelenléte elengedhetetlen a szervezet egészséges működéséhez.
A D-vitamin a csontképződésben, a kalcium és foszfor felszívódásában, beépülésében játszik fontos szerepet. Hiányában a csontok elvesztik merevségüket, valamint rugalmasságukat, törékennyé válnak és nehezebben gyógyulnak. Gyermekeknél angolkór alakulhat ki, felnőtteknél pedig meglágyulnak a csontok, izomgörcsök léphetnek fel.
Habár elengedhetetlen az egészséges csontozat kialakulásához, és ennek az állapotnak a fenntartásához, a D-vitaminnal mégis csínján kell bánni, ugyanis túladagolható és ez már negatív hatásokkal bír, melyek mérgezési tünetekhez hasonlítanak: hányinger, hányás, étvágytalanság, gyengeség, idegesség. Emellett pedig például a vesék működését is károsíthatja, vesekő képződhet.
A D-vitaminok legjobb forrásai a halmájolajok, a máj, a tej, a tejtermékek, a tojás és a margarinok. Ezenkívül előanyagaiból is elő tudja állítani a szervezetünk a napfény ultraibolya sugaraiból.
A Pittsburgh-i Egyetem kutatói vizsgálataik során arra a következtetésre jutottak, hogy a D-vitamin a gyermeket váró nőknél ötödére csökkenti a preeklampszia kialakulásának az esélyét. A szakértők szerint a legjobb, ha nemcsak táplálkozásunkkal, hanem rövid, 10-15 perces sétákkal (természetesen mindig gondoskodjunk a megfelelő bőrvédelemről!) is hozzájárulunk, hogy megfelelő mennyiségű D-vitamin legyen a szervezetünkben, ugyanis a nap UV-sugarainak hatására képződő formája sokkal aktívabb, mint a táplálékokból felvett. Sétára fel hát! Élvezzük a friss levegőt, a napfényt, a mozgást, miközben szervezetünk töltekezik D-vitaminnal – és vigyük magunkkal a család többi tagját is, és varázsoljunk kellemes közös időtöltést a sétából! Képek forrása: flickr.com
0db hozzászólás
|















