Milyen idős a gyermeked?
Magazinok > Terhesség >
[ Terhesség kezdete - 41 hetes terhes ]
2009-08-10
0 komment

Nyaralás terhesen 2. rész

Utazás

A terhes nőknek sokáig egyáltalán nem javasolták az utazást. Szerencsére ez már megszűnt, de még mindig van néhány olyan szempont, amit nem árt figyelembe venni. Vegyük hát sorra a különböző közlekedési módok előnyeit és hátrányait.

Autó: nagyon balesetveszélyes, különösen, ha te vagy a sofőr és külföldre mégy. A terhesség lassítja a reflexeid, álmosságot okoz, a pocakod pedig akadályoz a gyors mozgásokban, ami ugyebár néha szükséges lehet vezetés közben.

Tanács:

  • Tegyél párnát a hátad mögé, hogy elkerüld a fáradtságot és a hátfájást

  • Kb.150 km-enként (vagy minimum kétóránként) álljatok meg és sétálgass egy kicsit, ugyanis a lábaidnak lazításra van szükségük

  • Vegyél speciálisan terhes nők számára készített biztonsági övet, aminek alsó részét a has alatt helyezték el. Ez megakadályozza, hogy egy esetleges baleset során a felcsúszó biztonsági öv megnyomja a hasad.


Hajó: Ha reggeli hányingertől szenvedsz, a tengeri betegség pláne nem fog neked jót tenni. A terhesség 24. hetétől már kifejezetten tiltják a hajóutakon való részvételt.

Repülő: a légi utazás kétségtelenül a legkellemesebb módja a hosszú távolságra való utazásnak. A legtöbb repülőtársaság a 35. terhességi hét után csak orvosi igazolással teszi lehetővé a repülést.

Tanács:

  • Ne maradj ülve túl sokáig. Sétálgass az utastérben, és nyújtózkodj ki, így nem fenyegetnek keringési zavarok.

  • Viselj gumírozott harisnyát.

  • Míg a levegőben vagytok, igyál sok vizet a kiszáradás elkerülése érdekében, ötóránként egy litert.


Vonat: ideális lehet, amennyiben kényelmesek a kocsik. A főjáratokkal nincs baj, de vigyázz a régi típusú vonatokkal, amik lassúak, rázkódnak és kevésbé tiszták.


Tanács:

  • Ajánlatos a jegyeket előre megvenni, hogy biztosan legyen ülőhelyed.

  • Ne vigyél magaddal nagy táskát, elég lesz saját magadat cipelned.


A nap barát vagy ellenség?

Ismeretes, hogy az erős napsugárzás káros lehet, de a terhes nőknek még több okuk van a félelemre. Ha nem akarod, hogy terhességi maszkod (chloasma) alakuljon ki, tartózkodj az UV-sugaraktól! Ezeket a barna foltokat a napsugárzás és a hormonális változások kombinációja okozza. Szintén kerülendő a szolárium és a barnító tabletták használata.

Tanács:

  • Ne menj a napra 11 és 16 óra között

  • Viselj nagy kalapot vagy kendőt, és igyál sok vizet

  • Ha a napra mész, használj magas védőfaktorú napvédőkrémet. Ezt célszerű a napozás megkezdése előtt fél órával felkenni, kétóránként ismételve. Mivel nagyon érzékeny lehetsz a szagokra, vásárlás előtt nem árt, ha beleszippantasz a naptejbe.


A víz előnyei

A víznek számtalan előnye van! 

  • A tengervízben való fürdés erősen ajánlott: a vízben lévő jód serkenti az anyagcseréd, továbbá zsírt és fehérjét éget.

  • A vízben könnyűnek érzed magad.

  • A tengerben való fürdésnek nyugtató, relaxáló hatása is van, ami ideális, ha aggódsz az állapotod miatt és nyugtalan vagy.

  • Sétálj a vízben és a parton.

  • A tengerben vagy úszómedencében úszás kitűnő, mivel a vízben könnyebbnek érzed a tested, erősödnek a has-,  a hát-és a combizmaid, valamint rugalmasabbak lesznek az ízületeid és a gátad. Egészen a szülésig nyugodtan úszhatsz, ameddig a méhszáj teljesen zárt.


Tanács:

  • A hátúszás és az oldalazó úszás javasolt.

  • Ne menj túl messze, ha túl fáradt a visszaúszáshoz.

  • Gyakorold a víz alatti lélegzet visszatartást: ez  jó légzőgyakorlat, amit majd a vajúdás, illetve a szülés alatt hasznosítani tudsz.

A sziesztázás művészete

Minél előrehaladottabb az állapotod, annál fáradtabbnak érzed magad. A fáradtsági rohamokat vagy aluszékonyságot a progeszteron nevű terhességi hormon okozza. Sőt, az utolsó néhány hónapban a babád súlya is egyre nagyobb. A terhesség végére az alvási szokásaidat a baba mozgása határozza meg, és egyre gyakrabban kell látogatnod a WC-t.

Egy kis pihenés enyhítheti a fáradtságod. Ha kipihened magad, azzal leveszel némi terhet testedről, a vénáidról és a gerincedről, de sokat javul a hangulatod is! Ha nem tudsz elaludni, feküdj le és emeld fel a lábad, hogy megkönnyítsd a vér áramlását.

Tanács:

A legjobb a kora délutáni pihenés, ekkor érezheted magad a legkimerültebbnek. Még egy rövid szieszta is elég, hogy felfrissítsd magad.
Ne feledd, a babádnak az a legjobb, ha az anyukája boldog, kipihent és kiegyensúlyozott.

Képek forrása: flickr.com

Nyaralás terhesen 1. rész

Cimkék: életmód, terhesség
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache