Milyen idős a gyermeked?
[ Terhesség kezdete - 18 éves ]
2010-06-24
0 komment

Öt perces meditáció

Egy kellemes masszás, egy forró fürdő, jógázás… Kinek van erre ideje, mikor szalad a ház, vacsorát kell főzni, és halomban áll a szennyes? Öt perc nyugalmat azonban minden napba bele lehet csempészni.

Húzós nap előtt állsz, a főnököd már megint tapló volt, a buszon letaposták a lábad, a gyereked elszakította a legjobb nadrágját. Ne hagyd, hogy mindezek a dolgok kihozzanak a sodrodból, egész nap marjanak belülről. Keress egy csendes helyet és végezd el a következő, 5 perces lazító gyakorlatot, mielőtt még végleg eldobnád az agyad.

Ülj le egy székre egyenes háttal.

Húzd ki magad, de a vállaid tartsd lazán.

Saját magadra koncentrálj, zárd ki a külvilágot.

Az órád, mobilod időzítőjét, stopperét állítsd öt percre.

Talpaid teljesen legyenek a földön, lábaidat lazítsd el.

Tenyered helyezd a combodra.

Lélegezz.

A ki- és belégzés kövesse légzésed természetes ritmusát.

Figyeld, ahogy a levegő be- és kiáramlik.

Figyeld, ahogy a levegő megtölti a tüdőd.

Figyeld, ahogy a hasad kidomborodik, majd visszahúzódik be- és kilégzéskor.

Próbáld meg érzések nélkül, tárgyilagosan figyelni a levegő be- és kiáramlását.

Az 5 perc letelte után is próbáld megtartani a nyugalmad. Ha nem megy, semmi baj, tudatosítsd magadban, hogy 5 perc alatt újra elérheted ezt az állapotot.

Képek forrása: flickr.com

 

 

Cimkék: egészség
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache