Milyen idős a gyermeked?
[ Terhesség kezdete - 18 éves ]
2010-08-03
0 komment

Variációk lazításra

Ez alól az anyukák, apukák se kivételek. Persze, könnyebb mondani, mint megvalósítani, mikor folyton a gyerekeken, munkán, háztartáson kattog az agyunk, és úgy érezzük, hogy napi 24 óra pörgés is kevés lenne. Azonban fontos, hogy időt szánjunk a pihenésre, relaxálásra is, hiszen frissen, üdén, feltöltődve sokkal könnyebb szembenézni a mindennapi kihívásokkal, mint fáradtan, lehangoltan. Jöjjenek hát egyszerű, de nagyszerű lazulós tippjeink:

Lazító fürdő

Egy kellemesen meleg, illatos fürdő, gyertyafény. Ki ne érezné utána magát sokkal nyugodtabbnak?


Egy csésze tea

Öt perc nyugalom. Egy csésze tea csodákra képes, ha úgy érezzük, már nem bírjuk tovább cérnával. Különösen, ha herbateát kortyolgatunk.

Zeneterápia

Nem feltétlenül Mozartra vagy andalító, lágy zenére kell gondolni. Ha téged a rock frissít fel, akkor hallgass azt.

Meditáció

Csendesítsd le száguldó gondolataidat a légzésedre figyelve. Gyakorlást igényel, mire sikerül elméd zsivaját elhallgattatnod, de hamarosan érezni fogod kitartásod jótékony hatásait.

Vígjátékot a DVD lejátszóba!

Nehéz feszültnek, letörtnek maradni, miközben az ember egy fergeteges vígjátékot néz. Ne félj, a gondok nem szaladnak el előled, de lehet, hogy egy jó nevetés után már nem látod olyan borúsan a helyzetet, és a megoldást is könnyebben megtalálod.

Az alvás ereje

Az alváshiány ölni is tud. Mi a fontosabb: az élére vasalás, amire már csak késő este jut időnk vagy az egészségünk?

Görcsoldás

Masszázs után mintha újjá születnél. Nem feltétlenül kell masszőrhöz menni, párod is megkérheted, hogy gyúrja meg a vállad, hátad.

Egyedül nem megy

Ne utasítsd vissza, ha valaki felajánlja a segítségét. Bízz meg másokban, és hidd el, még a nap is szebben süt, ha egy gonddal kevesebb áll előtted.

Pozitív gondolatok

Próbálj meg limonádét csinálni a citromból. Azaz ne azt nézd, ez meg az miért nem jó, hanem azt, mi benne a jó, hogyan alakíthatod úgy a körülményeket, hogy a lehető legjobbat hozd ki adott helyzetből.

Maradjanak távol a lehúzó „barátok”

A stressz ragályos. Kerüld hát el nagy ívben azokat az embereket, akikről úgy érzed, hogy lehúznak, feszültté, fáradttá tesznek.

Mi a legfontosabb?

Készíts listát a napi teendőidről és rendezd azokat fontossági sorrendbe. Így jobban átlátod a napod, gördülékenyebben végzed teendőidet, és nem kell azon paráznod, nem felejtettél-e el valami fontosat. A kevésbé fontosak közül pedig időnként holnapra is lehet halasztani egy-két dolgot.

A helyes táplálkozás energetizál

Fogyassz kevesebb koffeint, ugyanakkor növeld a zöldségek és gyümölcsök arányát az étrendedben. A plusz vitaminok energiabombaként fognak hatni rád.

Mozgás!

A mozgás bizonyítottan stresszoldó és energetizál. Már naponta fél óra tempós séta is elég, hogy sokkal, de sokkal jobban érezzük magunkat a bőrünkben.

Egy jó könyv aranyat ér

Elnyúlni a kanapén és egy jó könyvet olvasva egy fantáziavilágba csöppenni. Azonnali stresszoldó hatása van.

Töltekezés jógával

A jóga fizikai és mentális síkon is nyugtat, felüdít.

Tele a tüdőt!

…és a hasat is! Végy jó mély lélegzetet, a hasad, tüdőd is telítsd frissítő oxigénnel. Kilégzéskor pedig engedd el a gondjaidat.

Laza vállakkal

A vállainkra nagy nyomás nehezedik. Ám ha ellazítjuk őket, máris csökken ez az érzetünk, kevésbé leszünk görcsösek, fáradtak a nap végére.

Víz, víz, víz

Tégy egy nagy sétát a tó- vagy folyóparton. A hullámok hangja kiváló nyugtatószer.

Mi a hobbid?

Még nincs? Akkor ideje lenne találni egyet, hiszen kevés dolog kapcsol ki úgy, mint amikor belemerülünk kedvenc szabadidős tevékenységünkbe.

Unatkozni tilos!

Az unalom is stresszforrás, lehangol minket. Ne hagyjuk hát, hogy eluralkodjon rajtunk, találjunk valami tennivalót, olvassunk, kocogjunk, tévézzünk, mosogassunk, bármit, csak ne bámuljuk az üres falat merev tekintettel!

Képek forrása: flickr.com

Cimkék: egészség
Hozzászólások
0db hozzászólás
cache