Milyen idős a gyermeked?

Normális, hogy úgy tűnik, a gyermekemnek nincs szüksége a szunyókálásra?

Amikor lerakod a gyermeked, hogy szundítson egyet, mindent csinál, csak nem alszik. Elégedetten játszogat, továbbra is csacsog, vagy épp visítva ellenkezik. Tényleg fontos a délutáni alvás, vagy már kinőtt belőle?

Valószínűleg csak meg akarja úszni az alvást, mert a legtöbb gyereknek szüksége van egy (vagy több) kis szundításra a nap folyamán négyéves koráig.

Egyéves korára a kisgyerekeknek sokat fejlődik a nyelvérzéke és egyéb fontos agyi és fizikai fejlődési szakaszokba is érkeznek, és egyszerűen nem akarnak leállni. A fejlődésük érdekében viszont nagy szükség van az alvásra.

Hogyan vedd rá, hogy aludjon? Alakíts ki egy csendes és sötét helyet, és figyelj oda a szunyókálás napi rutinba való beillesztésére is, hogy gyermeked le tudjon nyugodni. Kérdezd meg, más szülőknek mi vált be.

Vedd figyelembe, hogy egy és két éves kor között állnak át a gyerekek a napi egy szundításra. Ha a kicsid ellenkezik a délelőtti alvás ellen, told el a délelőttit és a délutánit is úgy, hogy az utóbbi már megközelítse az esti lefekvés idejét, így egyszer csak majd ki lehet hagyni.

Tulajdonképpen minden gyerek más, így meglehet, hogy a tiéd eleget pihen az éjszakai alvással. A testünk nagyon alkalmazkodóképes, nem számít, mikor és hogyan alszunk, amíg megkapjuk a 24 órára szükséges alvásmennyiséget.

Tehát ha a gyermeked esti alvása 13-14 órásra nyúlik, valószínűleg pihent eleget, és nincs szüksége napközbeni szundira. Ha boldog, sokat játszik, kiegyensúlyozott, nem feszült, nem alszik el a legváratlanabb időpontokban és magától felkel, biztos lehetsz benne, hogy az alvási szokásai egészségesek és minden rendben van.
A közösség válasza:
Eddig 1 hozzászólás érkezett!
cache